書名 | 著者 | 出版社 | 出版年 | 原著 | 講読期間 | ||
1 | Going Beyond the Theory/ Practice Divide in Early Childhood Education: Introducing an Intra-Active Pedagogy | Hillevi Lenz Taguchi | Routledge | 2009 | 2020年6月~2021年7月 | ||
2 | レッジョ・エミリアと対話しながら:知の紡ぎ手たちの町と学校 | カルラ・リナルディ
里見実(翻訳) |
ミネルヴァ書房 | 2019 | In Dialogue with Reggio Emilia: Listening, Researching and Learning | 2020年6月~2021年7月 | |
3 | 「保育の質」を超えて: 「評価」のオルタナティブを探る |
グニラ・ダールベリ ピーター・モス アラン・ペンス浅井幸子監訳 |
ミネルヴァ書房 | 2022 | Beyond Quality in Early Childhood Education and Care: Languages of Evaluation | 2021年10月~2022年6月 | |
4 | 子どもたちの100の言葉-レッジョ・エミリアの幼児教育 | C.エドワーズ L.ガンディーニ G,フォアマン(編) 佐藤学 森眞理 塚田美紀(訳) |
世織書房 | 2001 | The Hundred Languages of Children: The Reggio Emillia Approach -Advanced Reflections |
2022年9月 | |
5 | 子どもたちの100の言葉-イタリア/レッジョ・エミリア市の幼児教育実践記録 | レッジョチルドレン (著) 田辺 敬子 木下 龍太郎 辻 昌宏 (訳) |
日東書院 | 2012 | 2022年10月~2023年11月 | ||
6 | 驚くべき学びの世界 | 佐藤学(監修)
ワタリウム美術館(編) |
東京カレンダー | 2011 | 2023年12月~2024年3月 | ||
7 | THE MANY FACES OF THE ASSEMBLY A study on the human figure in drawing, clay, and photography |
REGGIO CHILDREN | 2017 | 2024年4月 |